Skip to main content

Posts

Featured

Bunga

Pernah terfikir macam mana struktur bunga boleh menarik perhatian kita? Aku rasa bunga lah satu makhluk yang paling cantik kat dunia ni. Even orang yang tak suka kat bunga pasti akan puji jugak bunga cantik kan? Takda yang akan kata bunga buruk apatah lagi bila dah ada kat tengah-tengah taman bunga.
Kepelbagaian pattern bentuk bunga-bunga begitu banyak sekali malah setiap kepelbagaian tu tiada yang tak cantik. Istimewanya kepelbagaian tersebut mempunyai ciri keunikan tersendiri, dari segi bentuk, warna, bau. Macam mana ia boleh berbeza? 
Bayangkan tiada bunga di dunia ni; rasa ada seri tak hidup, boleh kenal warna tak, boleh rasa ketenangan tak. Bunga ni simbolik kepada perempuan kan? ramai orang kata. Lelaki pun boleh disimbolikkan dengan bunga; lelaki yang tenang bila kita memandangnya, lelaki yang menjaga keperibadianya, lelaki yang sekali kita pandang berkali-kali kita nak pandang kerna warna budi pekertinya, tinggi agamanya, kesolehanya mewangi. Lalu, mengapa lelaki disimbolikka…

Latest Posts

Blue Sky Tag

Try In Sketching

RESEPI PUDING ROTI KUKUS

RESEPI LAKSAM UMMI

TESTING WACOM BAMBOO