Aku...Simptom Rabun???

Assalamualaikum.  Actually, dah lama perasan simptom mata seakan rabun je. Tak silap aku, masa masuk tahun dua sem 2, tapi masa tu bu...

Assalamualaikum. 


Actually, dah lama perasan simptom mata seakan rabun je. Tak silap aku, masa masuk tahun dua sem 2, tapi masa tu buat-buat relax je dan fikir mungkin sebab habuk ke apa kan. But, lelama dan masuk sem dua tahun 3 ni simptom dia macam makin kuat pulak.


Kalau kebiasaanya aku duduk dalam kelas tu paling belakang pun still buleh baca dan tangkap apa yang doctor tulis kat depan dengan jelas. Tapi, sekarang ni duduk tengah-tengah pun dah kabur-kabus je. Wajah suci para doctor yang ajar pun dah aku nampak dua version, sedihhh oooo. Ohhh! Nak nangiss rasa bila fikir bimbang mata rabun ni sebab memang tak suka pakai kacamata dari dulu lagi. Ohh, pleasee! >,<


Tapi sebenarnya, aku tak pergi check lagi betul ke simptom rabun ni. Takut pulak rasa. Takut nak dengar doctor cakap “Awak kena pakai kacamata . . .”


Mungkin punca aku  rabun (maybe) ni adalah :

1Suka hadap laptop hari-hari . Kalau kat Malaysia dulu pun berjam-jam hadap laptop, sampai ummi marah pun duk hadap lagi. And bila masuk sini masa first year dulu asyik kena hadap jugak sebab duk buat design-design program.

2. Genetik (kot) dari abah, hehe (ummi cakap camni). Sebab kalau korang nak tahu adik-beradik abah semua berkacamata. Ye lah, orang cakap rabun ni buleh menurun dari ayah atau ibu jugak kan. Setakat ni pun kakak aku dua orang dah berkacamata. Aku pulakk ke???? TIDAKKKK!!


Itulah, dulu masa mata masih elok cantik taknak jaga leklok. Degil taknak dengar cakap ummi abah, ehehh. Kan bila dah jadi camni, tak boleh nak ubah dahla melainkan berubat sajalah. Huhu, apa-apapun aku masih harap lagi aku ni tak rabunnn (walau dah memang jelas simptom rabun tu). Nak nangisss! Nak nangissss! T^T

Kawan-kawan yang masih cantik matanya, jagalah leklok. Mata ni antara nikmat anggota paling indah dan unik. Jaga baik-baikk ye! **Siapa tahu berubat tradisi untuk simptom rabun ni? 


You Might Also Like

5 comments

  1. Kita pun tak suka pakai spek mata. Tapi kalau dalam kelas tu nak tengok lcd tu kena pakai gak kalau tak memang tak nampak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. @yaya shari kan, seriusss tak sukaa. tp seksa bile tak nampak jelas kt depan >.<

      Delete
  2. sy pun baru start rabun dan rasanya sbb hadap hp dgn laptop dlm gelap -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laa, bahaye betul effect teknologi ni. :')

      Delete
  3. sy pun baru start rabun dan rasanya sbb hadap hp dgn laptop dlm gelap -.-

    ReplyDelete

- DO GOOD BE GOOD -
WARNING : NO SPAM!