Review | Rabea Tea

Hai hai guys, today aku nak share satu jenama tea yang aku rasa setakat ni boleh kalah dengan jenama lain yg pernah aku rasa. And b...


Hai hai guys, today aku nak share satu jenama tea yang aku rasa setakat ni boleh kalah dengan jenama lain yg pernah aku rasa. And because aku ni sejenis makhluk yang agak obses dengan tea (peminum tegar tea) so aku nak share jugak kat korang. 




Rabea Tea (شاي ربيع), satu jenama keluaran Syarikat Ahmed Mohamed Saleh Baeshen &Co, yang dijumpai pada tahun 1954. Merupakan satu produk pasaran utama negara-negara sekitar Saudi Arabia -United Arab Emirates.


Review: Dia punya flavour tu banyak dohh. yang aku beli hari tu flavour express, aqwa & natural green. Antara tiga2 tu, aqwa paling kena dengan taste aku. Tak tahu nak describe rasa unik dia tu camna tapi lain doh dr tea yang aku minum sebelum ni. 


Ruginya aku selama duduk 3 tahun kat Jordan hari tu baru tahu kesedapan tea arab ni, nak buat camna kan jenis tak suka cuba-cuba makanan asing kecuali kalau ada feedback dari orang. Ni pun kawan aku suggest suruh beli katanya sedap so aku try la beli (mak aku suruh bawak balik tea arab). Dalam 3 pack aku beli, but rasa rugi pulak tak beli banyak lagi. Sekarang ni stock bawak balik hari tu dah nak habis dah. Acano ni? 😕


So, mana-mana kawan blogger yang nak travel ke benua Arab Saudi tu boleh lah try usha tengok then beli terus bawak balik kampung. Kalau di Jordan boleh dapatkan ia dimana-mana kedai runcit arab tapi kalau nak puas hati (nak banyak pilihan) boleh pergi ke Carefour Mall Amman, confirm rabang biji mata nanti duk area tea tu. Harga lebih kurang dalam RM12 satu kotak besar.


Boleh lah try usha Rabea Tea ni di laman :-
Facebook : https://www.facebook.com/RabeaTea/
Instagram : https://www.instagram.com/RabeaTea/ 
Twitter : https://twitter.com/RabeaTea/




You Might Also Like

4 comments

  1. tehhh. yayyy, BV more to tea person dari coffee. BV suka minum teh. teringin nak rasa lak rabea tea nie bila baca pasal rasa yg unik tu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yayyy, same kite. shaf pun lebih pd tea person,, coffee kurang sangatt walaupun diakui ianya minuman yg terbest jgk =D. Haha boleh la try nanti gi travel umrah ka.

      Delete
  2. saya suka green tea. hahaha dulu gila coffee. kalau coffee prefer wonda coffee yg mocha tu. tapi dah slow balik sbb ada masalah bab migrane. asal minum kopi je mula la pening kepala macam tak cukup tidur. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh bagusnya suke green tea, shaf takk suka! minumm satu teguk pun dahh taklehh nak habiskan satu cawann tu hehe. ehh bahaya tu mcm mabuk pulak kan =')

      Delete

- DO GOOD BE GOOD -
WARNING : NO SPAM!